dinsdag 2 juni 2009

Ding 9


Veiligheid en privacy op het internet

Natuurlijk heb ik ook op mijn naam gezocht en ben maar direct gestopt, want er staan
er veeeeeel te veel.
Wat is privacy op internet, als je al op hyves, twitter, picasa of een aantal accounts
hebt aangemaakt.
's avonds om zes uur na het eten, doen we de gordijnen dicht en gaan we gauw
op internet.
Daar vertellen we dan allerlij dingen die we kwijt willen, hopen dat iemand luisterd en een reactie geeft. Soms niet, maar vaak krijg je wel een reactie.
Ik zie het als een ouderweds "theekransje" of "gooi het in de groep" therapie.
Tegenwoordig kan je, je verhaal kwijt op internet, en hoef je niet meer bij de buurvrouw een bakkie koffie te drinken.
Ik denk toch dat je verhaal veiliger bij de buurvrouw is dan op internet.
Of de buurvrouw moet ook op hyves zitten....
Privacy heb je niet, weesvoorzichtig met je verhaal dan voel je je veilig.

3 opmerkingen:

  1. Ha Olga, fijn je weer te lezen.
    Je hebt helemaal gelijk. Je privacy is zo groot als je zelf blootgeeft. Zelfs die buurvrouw kan ermee aan de haal gaan. Maar zo groot en bloot als het internet is (en nog steeds meer wordt) is naturlijk wel shocking. De ellende is, dat hoe meer je je op het net begeeft, hoe makkelijker je wordt in het delen van dingen. Je went er een beetje aan. Tot het een keer goed fout gaat, waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Olga,
    Je hebt alweer een ding af
    Zet hem op, op naar het volgende ding

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad zo dat er veel privacy gevoelige informatie op het net gedeeld wordt.
    Maar dat heb je voor een heel groot gedeelte zelf in de hand. Als ik iets aan mijn buurvrouw vertel weet een uur later de hele straat het. Daar ben je dus ook voorzichtig met delen van informatie.

    BeantwoordenVerwijderen